Persoane interesate

miercuri, 13 octombrie 2010

Di mai calule Di


...Nu e ca viata nu ar fi frumoasa, dar e pacat ca un lucru atat de valoros ne-a fost furat...
Drumul catre Glasgow mi l-a scos in cale pe Denis. Omul care mi-a lasat multe semne de intrebare in privinta starii mele mintale.
Denis e tanar, are 30 de ani si vorbeste cu nonsalanta despre comunism.Il apreciaza pe Ceausescu si ce a facut pentru tara si multe alte chestii. Toate erau bune si frumoase daca nu ne depasea un bolid cu ceva peste 200 de km la ora.A injurat de mama focului nepricepand de ce s-au facut autostrazi si masini care ating lejer 200 si ceva la ora si nu te lasa sa mergi decat cu 130...Si uite asa am inceput eu sa delirez(poate).I-am zis;
"viata ne-a fost furata.Suntem amagiti ca niste copii cu acadele care de care mai colorate si mai frumos ambalate. Uite la tine cum ai rupt normele sa-ti iei un Mercedes de 40.000 de euro si nu poti circula mai mult decat una de 10.000 euro.Tu ai muncit de 3 ori mai mult decat cel cu Opelul de duzina. Ti-ai luat din libertate de 3 ori mai mult in conditiile in care esti pe aceeasi treapta valorica a muncii. Si pune si probabilitatea ca cel care a trecut cu Opelul umar la umar cu tine linia de sosire sa aiba o slujba mult mai lejera si mai bine platita. Uita-te la telefonul tau IPhone sau cum s-o fi chemand care costa un sacusor de bani si uita-te la al meu care e de un euro si pot suna si vorbi la fel cum vorbesti tu de pe al tau in acelasi loc. Uita-te la Esca care la mine pe TVul alb negru spune aceasi poveste ca aia de pe Tv.ul tau plasmatic sau tridimensional sau holgramatic sau ce or mai aparea... ca oricum Esca personal nu va veni nicodata sa-mi prezinte stirile.Nu s-a schimbat nimic in constiinta noastra,s-a schimbat felul in care unii ne inrobesc constiintele...ne fura placerea de a fi vii.
Denis..."pai si ce-ai vrea sa fi ramas in epoca de piatra?Lumea a evoluat"
Oare am evoluat? Ce inseamna evolutia? Masini care se invart in jurul cozii din ce in ce mai repede pana te lasa fara aer? Holograme cu stiri macabre de la ora 17? Telefoane implantate direct in organism?Adrenalina scoasa cu forcepsul , cu orice pret pe orice cale?haine care isi schimba culoare in functie de lumina si stare meteo? Parfumuri scumpe,posete si blanuri din piele de animale pe cale de disparitie? Cat va dura pana se vor face posete si imbracaminte din piele de OM,multe animale nu mai sun pe pamant?A evoluat doar habitatul in care traieste omul sau si omul?Te simti oare fericit in universul asta atat de culorat si totodata atat de fals?
Gandeste ca am fi mers cu caruta de la Barcelona la Glasgow,gandeste ce placere ar fi fost,cati oameni am fi intalnit in jur,cate hanuri,cate destine asupra carora ai fi avut timp sa-ti apleci gandul. As fi putut scrie un roman,asa nu am avut timp macar sa schitez o idee de roman. Am adunat doar nervi...dar am castigat atata timp...Dar oare am castigat?
Denis..."tre sa fii nebun hombre..."
"Se poate...

3 comentarii:

  1. "Suntem amagiti ca niste copii cu acadele care de care mai colorate si mai frumos ambalate."

    Bine spus! Plătim scump minciuni diverse, urâte, grave, absurde, doar pentru că-s ambalate în staniol, în vreme ce adevărul stă aruncat pe undeva, nebăgat în seamă. Când îl zărim e deja prea târziu pentru noi, ca indivizi. Curând, va fi prea târziu şi pentru noi, ca specie.
    Excelentă postare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bun regasit, Sorin!
    Da, excelenta postare.
    Cati Denisi mai sunt pe teritoriul tarii noastre, nemaivorbind de intreg mapamondul??

    dupa cum bine spunea Butulescu:
    "Legislatiile moderne isi trag esenta din Legea Junglei.
    Aceasta nu va putea fi niciodata abrogata, fiind promulgata chiar de Dumnezeu."

    RăspundețiȘtergere
  3. Blue ,Andreiule multam pentru trecere si semn

    RăspundețiȘtergere